Фінансово-економічний тижневик «Україна Бізнес ревю» №39
БЕРЕЖАНСЬКИЙ Микола,
директор страхової компанії «Поліс-Центр»:
СТВОРЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ
— Варто було б конкретно окреслити функції, продукти, сегменти, які візьме на себе державна
страхова компанія. Можливо, тут став би у пригоді досвід Держстраху. До речі, така страхова
компанія, як «Оранта», має досвід проведення обов'язкового страхування. Тому, може, варто
поставити питання націоналізації такої компанії, яка б підпорядковувалася Мінфіну. А щодо розподілу
за видами страхування, то це можна узаконити декількома актами і зробити обов'язковими, наприклад,
відповідальність за введення в експлуатацію будинків, агрострахування, страхування майна, медичне
страхування, відповідальність спеціалістів певних професій. А компанії комерційного сегменту
візьмуть на себе транспортне страхування тощо.
ДІЯЛЬНІСТЬ СТРАХОВИХ АГЕНТІВ
— Страховий агент — це перша особа, яка зустрічається від імені компанії з клієнтом. Організація
роботи агентів потребує додаткових витрат та розширення функціональних обов'язків фронт-офісу
та бек-офісу. Таких компаній, які пішли на ці кроки, небагато. От і працюють через посередників.
Зрозуміло, що більш відповідально було б працювати через брокерів. Проте компанії хвилюються, що
залишаться без свого страхового поля. Наразі в Україні працюють близько 5 тисяч страхових агентів
(для порівняння: в Польщі їх є до 70-80 тисяч, і всі вони мають ліцензії).
Необхідно в Податковий кодекс внести зміни, які б передбачали сертифікацію таких посередників,
скажімо, як фінансових спеціалістів. Сертифікат засвідчує, яку фінансову компанію представляє
спеціаліст: страхову компанію, кредитну спілку, ломбард, а також які він має знання: з фінансового,
юридичного чи організаційного менеджменту.
РЕГУЛЯТОРНА ДІЯЛЬНІСТЬ
— Останнім часом багато говорять про взаємодію із регулятором, насамперед критикують. Однак
я хочу звернути увагу на те, що взаємодія — процес двосторонній. Ініціатива про налагодження
співпраці має надходити від першої особи - керівника регулятора. Адже вів! здійснює державне
управління на цьому ринку. І, зрозуміло, спеціалісти регулятора мають одержувати не жебрацьку
зарплату. Можливо, страховий ринок має утримувати такий орган через певні відрахування.
|